Jaguar F-Pace: Echilibru perfect între stil și performanță

Autor: Marius Vișan 11 feb. 2023 Știri auto

F-Pace este biletul de intrate al celor de la Jaguar în lumea SUV-urilor, iar nu cu mult timp în urmă acesta a ajuns la o nouă generație.

La început de 2023 am decis să testăm Jaguar F-Pace P400e, echipare R-Dynamic, pentru a vedea atât calitatea mașinii, cât și sistemul de propulsie care combină un motor cu ardere internă și un motor electric.

Jaguar F-Pace rivalizează cu SUV-uri precum BMW X3 și Volvo XC60, dar are un stil propriu care il diferențiază de competiție. Versiunea sportivă R-Dynamic, în special, oferă o rulare plină de viață datorită celor două motoare.

Cu o lungime de 4.747 mm, o lățime de 2.175 mm și înălțimea de 1.664 mm, F-Pace este o mașină impunătoare, agilă și aerodinamică, pusă în valoare de detalii precum jantele de 22 inci și etriere de frână roșii, care vin standard pe echiparea R-Dynamic.

Noua capotă se extinde până la partea superioară a grilei, aceasta este completată de bara de protecție față restilizată, cu prize de aer redesenate și detalii de culoare închisă, în formă de diamant. În partea din spate, hayonul accentuează lățimea vehiculului, în timp ce bara de protecție inferioară reproiectată conferă modelului o senzație de stabilitate și siguranță mai mare.

Pachetul R-Dynamic adaugă o serie de elemente stilistice care îi conferă lui F-Pace un aspect și mai îndrăzneț

Profilul este elegant, iar părțile laterale sunt musculoase. În spate, designul blocurilor optice este elegant și modern, iar spoilerul din partea superioară a hayonului îl face să arate ca un SUV sportiv.

 

La interior, pielea și finisajele din lemn îi întâmpină pe pasageri într-un mediu rafinat

Odată cu actualizarea, interiorul a fost complet redesenat care, în echiparea R-Dynamic, este asortat cu un volan sport cu logo specific. Consola centrală, cu un contur mai fluid, se extinde până la panoul de instrumente, încorporând un încărcător wireless opțional și un compartiment de depozitare de dimensiuni generoase. Dar adevărata vedetă este ecranul tactil HD de 11,4 inchi cu panou din sticlă curbată care urmează contururile planșei de bord.

De pe ecran este posibilă operarea sistemului de infotainment Pivi Pro, care permite șoferului să efectueze aproape toate sarcinile uzuale cu maximum două atingeri prin intermediul ecranului principal. Cu excepția unor întârzieri ocazionale, afișajul tactil are un răspuns rapid. Cu toate acestea, posibilitățile de personalizare a interfeței sunt limitate. Navigarea prin unele meniuri necesită prea mulți pași și poate fi greoaie, cel puțin până te obișnuiești. Sistemul de navigație, Android Auto și Apple CarPlay sunt standard. Sub ecranul sistemului de infotainment se află comenzile pentru climatizare pe două zone.

Tehnologia de la bordul mașinii poate fi utilizată de doi pasageri în același timp, două dispozitive pot fi conectate simultan la Pivi Pro prin Bluetooth, fără a fi nevoie să se schimbe conexiunile, în timp ce aplicația Jaguar Remote App permite smartphone-ului să afișeze informații cheie despre vehicul, să blocheze sau să deblocheze vehiculul de la distanță și să inițieze controlul climatizării, să verifice autonomia rămasă, starea de încărcare a bateriei și să trimită o destinație către navigația vehiculului.

În stânga selectorului de viteze se află butonul de pornire și rotița care reglează volumul sistemului de sunet Meridian. Tot între scaune se află și butonul retractabil pentru gestionarea modurilor de rulare, în timp ce în spatele volanului se remarcă padelele din aliaj ale cutiei de viteze automate. Modurile de condus permit, în funcție de situație, adaptarea răspunsului motorului, a cutiei de viteze și a sistemului de gestionare a tracțiunii la tipul de carosabil și la stilul de condus. Odată ce a fost setat modul de rulare adecvat, o unitate de control gestionează tracțiunea 4×4 în funcție de aderența detectată.

Tabloul de bord digital de 12,3 inchi este și el modern, cu multe configurații, inclusiv una care afișează navigația. Există doar două prize USB, ambele în partea din față, în cotieră, iar tot pe consola centrală mai există și o zonă de încărcare wireless pentru telefoanele mobile.

 

Cu sistemul de sunet Meridian oprit, F-Pace este o mașină foarte silențioasă, datorită, în parte, sistemului activ de anulare a zgomotului. Există niște senzori care detectează oscilațiile fiecărei roți și determină difuzoarele să genereze unde sonore în antifază pentru a atenua frecvențele deranjante. Aceeași tehnologie este folosită pentru a „amuți” motorul 2.0 turbo pe benzină de 300 CP.

Patru adulți călătoresc confortabil la bordul lui Jaguar F-Pace, în timp ce pe centrul canapelei confortul este redus de scaunul supraînălțat și de tunelul dintre scaune.

Sportivitatea lui F-Pace se regăsește și la condus

Versiunea plug-in hybrid din testul nostru este excelentă ca ținută de drum și se mândrește cu performanțe notabile datorită acțiunii combinate a celor două motoare: termic și electric. Cu toate acestea, consumul motorului 2.0 turbo de 300 de cai, pe benzină, din familia Ingenium este ridicat, mai ales după ce bateria litiu-ion este epuizată.

Ca șofer la volanul lui F-Pace ai senzația că te afli pe catifea. Dacă apeși accelerația răspunsul este rapid, anulând cele aproape 2.200 de kg ale mașinii.

Puterea combinată a acestui Jaguar F-Pace hibrid plug-in este de 404 cai putere

Sistemul de tracțiune integrală asigură performanțe excelente, atât la sprint, cât și ca viteză maximă: 240 km/h. Bateria se reîncarcă prin intermediul unei prize și este nevoie de puțin mai mult de o oră și jumătate dacă se conectează la o priză de curent alternativ care oferă cel puțin 7 kW, în timp ce de la o priză de curent continuu este nevoie de 30 de minute pentru a ajunge la 80%.

Am măsurat distanța pe care o puteți parcurge în modul „zero emisii”. Asta a însemnat că în traficul real dintr-un București în care ningea autonomia pur electrică a fost suficientă pentru 40 de km. Acestea sunt rezultate destul de bune pentru cei care stau la oraș și fac naveta serviciu – acasă. Odată ce se epuizează bateria, consumul de benzină este destul de mare. La finalul testului am citit 11,5 litri la suta de km pe instrumentarul de bord.

Garda la sol de 21,3 cm nu este rea pentru un SUV

În timpul manevrelor în oraș vizibilitatea oferită de Jaguar F-Pace este foarte bună în față, dar destul de redusă la manevrele cu spatele, dar camerele de luat vederi de 360° sunt potrivite pentru astfel de situații. Suspensia oferă o absorbție optimă a gropilor și a denivelărilor. În ceea ce privește sistemele de asistență și siguranță pentru șofer, Euro NCAP a acordat modelului Jaguar F-Pace scorul general de cinci stele.

Direcția precisă și eficiența suspensiei cu amortizoare controlate electronic pot fi savurate în viraje. În ceea ce privește asistența pentru șofer, F-Pace dispune de Adaptive Cruise Control, care adaptează viteza la trafic, în timp ce starea șoferului este monitorizată pentru a detecta semnele de somnolență.

Tehnologia Jaguar 3D Surround Camera facilitează parcarea datorită vizualizării în perspectivă 3D a autovehiculului, care poate arăta și unghiurile moarte, în timp ce un sistem opțional analizează drumul din față cu ajutorul camerelor de la bord și reglează automat luminile de întâlnire pentru a ține cont de trafic sau de indicatoarele rutiere.

Deși pierde 128 de litri în comparație cu versiunile non-plug-in, portbagajul lui Jaguar F-Pace P400e se ridică la nivelul rivalilor în ceea ce privește capacitatea de încărcare. Producătorul britanic declară o capacitate de 615 litri. Deschiderea hayon-ului este largă, dar podeaua nu este plată, dedesubtul ei aflându-se bateria. Pe de altă parte, există suficient spațiu în lățime și adâncime.

Concluzie

Îndreptându-se spre un viitor complet electric, noul F-Pace PHEV își reînnoiește aspectul exterior si interior, oferind un extraordinar sistem de propulsie hibrid de peste 400 de cai putere. Cu toate acestea, Jaguar F-Pace P400e are un singur „defect”, să îi spunem așa, iar acesta se referă la prețul său destul de ridicat: 82.270 de Euro, preț de listă, fără TVA). Acesta poate crește și mai mult prin adăugarea de accesorii la care este greu să renunți când îți cumperi o astfel de mașină. Modelul testat costa 97.901 de Euro, TVA inclus.

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor / Mihai Pop


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide